Ηλεκτρονική επεξεργασία των επιστυλιακών παραστάσεων
Η κα Σουλτάνα Κιριβιτάκη έκανε μια προσπάθεια ανάλυσης του κεντρικού θέματος του επιστυλίου που ανακοινώθηκε πρόσφατα. Ας δούμε τί λέει:
H εικόνα που βλέπετε έχει δουλευτεί στο Photoshop, δεν περιέχει καμία προσωπική παρέμβαση και έχει φτιαχτεί αποκλειστικά στα πατήματα των "αχνοφαινουσών" γραμμών.
Οι γραμμές τονίστηκαν με κοκκίδωση ώστε να μείνω όσο πιο κοντά γίνεται στην αρχική αποτύπωση.
Μετά από παρότρυνση της Βιργινίας και το απίστευτο μάτι του Ζήνωνα που είδε την ασπίδα στην αρχική μου απόπειρα, αποφάσισα να το ψάξω λίγο ακόμα. Ο Εμπεδότιμος μου ζήτησε να προσθέσω χρώματα, ώστε να γίνουν πιο κατανοητά και ξεκάθαρα όσα παρουσιάζονται, το οποίο και ευτυχώς έκανα.
Τί αποκαλύπτεται:
Ο άνδρας, που είναι σε βηματισμό ρίψης, φαίνεται να ακουμπά ασπίδα με το αριστερό του χέρι, ενώ μπροστά του είναι στοιβαγμένη πολεμική εξάρτυση ίσως φαρέτρα ή θώρακας και αγγεία.
Στην δεξιά πλευρά του περίτεχνου ενδύματός του είναι προσδεδεμένη θήκη με ξίφος που πατά πάνω σε μικρό σακίδιο.
Στα πόδια φορά περίτεχνα σανδάλια.
Ο άνδρας φαίνεται να φορά μάσκα ή κράνος.
Ή μήπως είναι λεοντοκεφαλή ;
(το χέρι κρατάει ασπίδα)
(ο άνδρας φέρει μικρό ξιφίδιο)
Φοράει ζώνη με ιερό κόμβο και είναι ζωσμένη με εντυπωσιακό ξιφίδιο με πολύτιμο λίθο στο κέντρο.
Στο πλάι διακρίνεται θηκάριο από το οποίο κρέμεται αντικείμενο που καταλήγει σε φουντωτή απόληξη.
Πάνω από τον δεξί της ώμο ξεχωρίζει σείστρο.
Φαίνεται ότι φοράει περιδέραιο και στα μαλλιά της έχει δέσιμο με κόμπο μπροστά.
Το δεξί της χέρι μάλλον συγκρατεί ύφασμα και φορά επιγονατίδα.
Στο μπροστινό τμήμα του αποκαλύπτονται κομβικά δεσίματα οριζόντια και κάθετα με κρίκους και κορδόνια, σαν πλέγμα από λωρίδες.
Στο λαιμό του εμφανίζονται μεγάλα στρόγγυλα κοσμήματα.
Γενικά όλο είναι ένα εντυπωσιακό κέντημα λεπτομερειών.
Έχω την εντύπωση ότι πρόκειται για έργο πολύ μεγάλου καλλιτέχνη.
Σουλτάνα Κιριβατάκη